Sunday, February 13, 2011

.flashback!. *aktiviti kanak2 . masok tadika*

    apa jela yg aku wat kat umah tu. mak ngan ayah dah la p keja. tinggal aku, adik, n tok ja kat umah. hah aku ada bestfren, bdk laki sebelah umah. asri ke yusri ntah nama dia. konfius plak. tp org panggil dia tu'i. ada jugak yg panggil te'et. macam2. huhu. asal tok tido ja, aku mesti curik2 kuar dari umah p main ngan dia. main apa pn aku x ingat. muka dia manis ja. ada lesung pipi dalam gila. jeles betol. mak dia meninggal pn time2 ni jugak. kesian dia. sorang lagi bestfren, adik aku. tp x sonok sgt pn ngan dia. haha.

aku masuk tadika umo 6 taun. tadika kemas labuh banting. nama cikgu: halimah. sama ngan nama tok aku. haha. dia ada taik lalat kat bawah m
 ulut, n keta dia warna putih. kawan2 yg aku ingat g: lela, salwa, sa'adiah,norli,mat,ismail,wan. tu jela. huhu. aku p tadika nek beskal. selalu balik umah sama2 ngan budak laki ni, nama pe ntah. lupa dah. apa kita wat kat tadika ek? hmm main2, makan, belajar apa pn x ingat. hah ada 1 yg aku ingat. kalo hari tu cuti or cikgu ada hal, cikgu mesti letak notis kat pintu tadika. n aku la org yg selalu baca notis tu kat kawan2 yg len, sbb suma bdk2 yg len xreti baca lagi time tu. x sia2 ayah n mak ajar aku membaca awal2 kan. haha. hah benda lagi penting yg aku ingat, hari last kat tadika. sebelum nak kuar tu, cikgu halimah cium suma bdk2. huhu. best!

No comments: