Friday, March 25, 2011

*hati* sakit+makan+terguris.

        kadang2, memendam rasa dan berpura2 ok itu ialah lebih baik, demi kebaikan pihak2 yg lain. walaopn memang la hati masa tu macam kena cucuk dgn pisau kan, tapi biar jela hati sendiri yg sakit dari nak biarkan hati makhluk2 lain turut tekena tempiasnya. tapi sampai bila pulak nak biarkan hati sendiri je yg sakit? emm tu brgantung kpd keadaan. n apa yg patot dilakukan bila hati menjadi sakit or dgn bahasa mudahnya, sakit hati? tuttttttt.

        selunya bila sy sakit hati or makan hati or terguris hati dgn seseorang, sy akan cari benda2 yg boleh buatkan sy x membenci dia. selalunya of coz sy akan cari nilai2 murni or sifat2 positif yg ada pada diri dia. x pn, sy akan flashback n ingat balik semua jasa2 baik dia kpd sy. bila org dah berbudi, x kan la kita x nak berbahasa pulak kan. n sepanjang 21 tahun sy idop ni, sy rasa sy bukanlah spesis yg x mengenang budi.

         menjadi keperluan bagi sy utk wat semua ni supaya dapat pujuk balik diri sendiri n to get everything normal. setakat ni, sy agak berjaya dgn taktik tersebut. yela, adat la tu kan mainan hati n perasaan ni. pengumuman, sy bukan la spesis yg sensitif x tentu pasal. tapi apakan daya, sy juga ada hati dan perasaan macam orang lain. so, kena pandai2 la nak handle diri sendiri kan. tapi perlu diakui, walopn taktik tersebut agak berjaya utk memujuk diri sendiri, tapi seyes sy x leh delete benda yg terjadi tu dari memory otak sy. emm x leh lupa sampai bila2 kot. lain la kalo ditakdirkan sy ilang ingatan kan. huhu. walopn begitu, rasanya tidak perlu la sampai menyimpan dendam. kalo makhluk tu ok je ngan sy, maka sy pn akan otomatik menjadi ok jugak dgn beliau. xpn, sy akan berpura2 ok sampai la sy betol2 ok. kesimpulannya, sy akan pastikan yg sy ok. 

        tapi, kan ada fakta mengatakan yg kita perlu luahkan perasaan yg terpendam supaya kita x stress. justeru, ingin sy ulang kembali statement 1st sy tadi.  

       'kadang2, memendam rasa dan berpura2 ok itu ialah lebih baik, demi kebaikan pihak2 yg lain.' sekian.

No comments: