Wednesday, March 2, 2011

*surat utk ame* ahah!

          benda ni aku tulis pada tahun lepas, dlm bulan 7 camtu la. waktu tu memang frust tahap cipan ar. dh macam kaca jatuh terhempas ke lantai. maka, wujudlah satu karya agung yg diberi nama 'surat utk ame'. sebab dah xlarat nak menaggung rasa, camni la jadiknya. mana x frust nya, sesuka hati je soh aku tinggalkan dia. kot ye pn da masalah, xyah la sampai mintak aku lupakan dia. sama2 la carik jalan penyelesaian. susah senang kita hadapi bersama la katakan. huh ingat aku senang2 je ke leh lupakan dia. dah la sayang separuh mati! kononnya la, haha.


Feb 2008
Org  stat kenal ame bukan sbb kita sama kelas kwrganegaraan,, tapi mata org dah trlekat kat ame sblom tu lagi.. ntah napa mata ni terpandang ame,, tp yg pasti bukan sbb minat yek.. kat dlm kelas,, kita x penah brcakap..  antara suma bdk kelas, rasanya ngan ame sorang jek yg org xpenah ckp..ame slalu kena denda kan.. pdn muka! Laen kali, sila jadi budak baek yek..
 Mlm tu,, tkjut gak tetiba ckgu yusuf panggil nama org.. dia ckp, ame mintak no fon.. org ingat dia main2 jek.. so org wt xtau jela.. pastu hafiz pulak muncul,, ckp ame nak kenal.. n last2, ame sndiri yg muncul.. btuahnya ame,, senang2 jek org bagi no fon kn.. malam tu,, banyak kali ame kol.. sori la org xjwb.. xperasan,, sebok kemas brg.. kedit plak xda..

Sedihnya! Dah nak tinggalkan kem n kwn2.. dari jauh,, org nmpak ame.. ame lepak ngan kgkawan kat belakang dwn.. dari jauh jugak,, org nampak ame bwk beg jalan kuar dr kem.. ptg tu,, ame msg org kan.. masa tu,, org x balik g pn.. n stat dari saat tu,, kita stat kontek..
Ingat g 1st time kita kuar? Masa tu,, kita x kapel g pn.. org setuju kuar ngan ame sbb ame ckp sok ame nak gerak p kl, n stay kat umah pkcik.. ari tu,, kita tgok cita duyung,, n org teman ame maen snooker.. sempat jugak kita amek gambar kat tgh2 divider jalan tu ek.. hmm.. sonoknya ari tu,, n rasa berat pulak nak balik umah..

Mak org tengok gambar kita,, n dia ckp muka kita nak sama.. cam adk berdik.. ada jodoh tau kalo muka nak same neh.. haha..
Masa awl2 kita kapel,, ame cita banyak benda psl idop ame kat org.. ame,, org xpenah sangka pn nak kenal org mcm ame.. apatah lagi nak kawan,, n kapel plak tu.. idop ame sgt bbeza dr org.. tp,, xtau la napa org x kisah langsung psl tu.. org x kisah sapa pn ame yg dulu,, sbb org nakkan ame yg skang..

Mei 2008
Org msk mtrix,, n ame plak jauh kat serawak.. tp,, sket pn x jd pghalang antara kita.. idop org x lengkap kalo sehari x dgr brita dr ame.. bagi org,, dah cukup ada ame.. stiap mslah ame,, org akan sdya upaya tolong.. org sket pn x bkira ngan ame.. susah senag,, kita kongsi sama2 kan..
Ame,, org bukan nak menyibuk psl idop ame sgt.. tp,, org sntiasa nak tau stiap benda yg ame wat.. org xnak ame jd cam dulu.. org nak ame mula idop baru,, xda lagi benda2 yg rosakkn ame.. sbb org nak idop ngan ame sampai bila2.. sori,, kalo org wt ame rimas ngan soalan..

Jun 2009
1st time ame jumpak mak org.. mak org cakap,, ame nampak mcm dr kluarga baek2.. haha.. mmg famili ame baek2 pn,, lagi baek dr family org.. tapi,, ame jek yg kurang baek sket.. xpe,, manusia boleh brubah kan..

Julai 2009
1st time ame jumpak ayah org..haha.. sori la,, tepaksa.. tp ayah xmarah kan.. ayah ckp,, kawan baek2.. =D

Sept 2009
Raya,, ame datang umah.. kita kuar g sunway,, tgok cita yg bosan.. hah! Beratnya hati nak tinggalkan ame.. dah la bukan selalu dpt jumpak..

Dis 2009
kita jarang kontek,, stat dr org g tganu.. bila org dah balik penag,, 1 mlm tu ame dtg umah.. ame mintak gambar,, no fon mak,, n 1 benda milik org.. ame ckp pelik2,, wat org pikir bukan2.. org soh ame cita apa yg dah jadi,, tp ame diam jek.. sket pn ame xnak kongsi.. sori,, org xleh tahan sebak waktu ame nak balik.. ame ckp, jgn nangis..
stat dari hari tu, ame jarang sangat kontek org.. ame,,  x senang hidop org tanpa ame.. tiap2 hari org tunggu ame,, n rasanya sangat mnyakitkan..

sem 2 kt u mmg kosong,, tanpa ame.. akhirnya,, org tau jugak mslah ame.. tu pn lps puas org pujuk kan.. org nak sangat tolong ame,, tp org betol2 xtau apa nk wat.. n last2,, org tpaksa gtau kakak ame.. ame marah org.. sori sangat2,, sbb mungkir janji.. org dah janji xkan bgtau sapa2 kan psl hal tu.. mungkin sbb tu ame langsung xnak bukak mulut ngan org.. asl org tnya je,, ame xkan jwb.. mgkin ame dah xyakin, n dah xcya ngan org..

feb 2010
org blk penang.. n kita kuar.. org hepi sgt.. hepi sgt2.. kita banyak amek gambar kat tepi pantai.. org ingt lps ni,, kita akan ok.. tapi org silap..

mei 2010
ame betol2 ckp soh org lupakan ame.. ayat ame,, ‘ame dah x boleh anggap org lebih dari kawan’ btol2 wat ati org hancur.. org nangis puas2 malam2 tu, sampai mata bengkak.. org xtau apa yg xkena.. mslah idop ame,, sket pn x kurangkn ksh syg yg ada.. tapi, org xfaham apa yg ame nak.. org betol2 dah xfaham ame.. tp org pujuk diri sndiri.. bg org,, harapan ttp ada..
payahnya hidop tanpa ame.. tiap2 hari org tunggu ngan penoh mgharap.. org msg jugak ame, walopn ame xrply.. sampai hati ame..
org dapat tau dr akak ame,, ame terok kena marah n kena pukul ngan mak.. org mintak maaf sgt2.. sbb org, ame yg kena.. sumpah,, org xda niat pn nak bagi ame dpt susah.. akak ame tanya,, org brharap kat ame lagi ke x.. org jwb,, kalo ame dah xsayangkan org,, tunggu pn dah xda makna..

jun 2010
ayat ame,, ’skang kita wat hal masing2 dulu’.. org tanya balik,, utk skang ataupn selama2nya? N ame jwb, ‘skang’.. ame, org pegang kata2 ame sampai skang.. n sejak dari ari tu,, org langsung xkontek ame.. org bagi ruang utk ame slesaikan suma yg patut.. org xtau apa yg akan jadi lps ni.. tp,, org harap ppisahan ni akan mmberi seribu kebaikan utk kita walopn andainya ditakdirkan kita xkan brsama lagi..

kalo dari awal org tau org akan kecewa mcm ni,, org harap sgt kita xkan penah kenal..


 ~ haha. sedih kan. seyes syahdu. kalo feeling ni, konpem air mata pn laju jek jatuh ke bumi. tapi benda ni suma waktu tu jela. skang dah ok dah. saja jek nak flashback. ni la yg dikatakan dugaan dlm percintaan. kuang2. kalo lepas ni ada lagi sang dugaan tu, harap kita dpt harungi sama2 yek buyut. :D


No comments: