Thursday, April 7, 2011

*kuciwa!*

     'kenapa dia tidak pernah ada di saat sy memerlukan dia? sedangkan sy sedaya upaya ada di saat dia memerlukan sy'. sy tengah kecewa ni, tu la yg kena bagi ayat pasrah sket. harap maklum ok. ala bukannya benda besar pn, saja je nak rasa kecewa. tapi, bukan kecewa sgt pn, emm agak terkilan la. pasal benda remeh je pn. wat malu je kalo nak cerita. tapi sy bukan saja2 mengada nak rasa camtu ok, dah otomatik nak rasa camtu kan. xkan nak halang pulak. pengumuman, ini ialah sifat semula jadi sy yg berjaya sy kenal pasti sepanjang sy idop ni. sy sgt3 sensitif dgn manusia2 yg paling sy syg. antara manusia yg dimaksudkan ialah mak, ayah, adik, n of coz encik dugong tu. adeh. sensitif yg dimaksudkan ialah cepat terasa. or dgn kata lain, cepat tersentuh. or dgn kata lain lagi, cepat tacing, makan dalam, teguris hati dan perasaan, n perkataan2 lain yg sewaktu dengannya.

well. kadang2, sy rasa mahukan sumone yg lebih baik sbg pengganti dia. bukannya x reti bersyukur dgn apa yg ada, tapi, emm ntah la. dan kadang2, sy rasa sy deserve sumone yg lebih bagus dari dia. bukannya x reti bersyukur jugak, tapi ntah la. aduih. agak normal la kan, setiap orang mahukan yg terbaik utk diri masing2.

sy bukannya mencari yg perfect pn. as long as sy bahagia, cukup. tp, bahagia ke?? supposely begitulah. sy x ckp yg sy x bahagia. most of the time, bahagia la jugak. n kadang2 tu, rasa bahagia
mcm nak lompat tinggi2 sampai ke bulan. bahagia sgt la tu. tapi kadang2 tu, ada jugak time2 kecewa. kecewa, sampai rasa nak lari jauh2 dari dia, n nak sangat jumpa sumone yg leh wat sy lupakan dia. sumpah x tipu. sy pernah mgharapkan sumone muncul dlm idop sy, yg boleh bahagiakan sy lebih baik dari dia. hmm. tapi, perlu pikir jugak. kalo nak sangat org lain tu muncul, boleh jamin ke yg dia tu boleh jadi lebih baik n boleh bahagiakan sy sprt yg sy harapkan. ntah2, dia lagi terok. padan muka. tp, time kecewa jela yg sy pikir mcm tu ok. time x kecewa, memang dok pasang angan2 nak idop dgn dia pn. kalo time bahagia pulak, rasa mcm nak kawen time2 tu la jugak. dasat x? huish.

so kesimpulannya, sila redha n terima apa yg ada dgn sebaiknya. memang x dinafikan, ada masanya kita akan rasa sgt terkilan dgn si dia. sgt2 terkilan. tapi, rasanya it is normal. n bila terkilan/tacing, sila jgn tacing lama2 sgt sampai berbulan-bulan or bertahun-tahun. melampau sgt la kalo tacing sampai 3,4 taun tu kan. cukuplah tacing utk beberapa jam. paling maksimum pn, tacing dalam masa 2,3 hari dah la. bot mana yg x terumbang-ambing di tengah lautan kan. sama la jugak dlm relationship. ok sy dah penat membebel. nak carik keja laen yg lebih berfaedah pulak. 

          sekian, cau cin cau.



No comments: