Sunday, October 2, 2011

*sekali lagi*

rasa macam nak pecah dada. 
sakit amat! 
benda tu berulang lagi. 
tapi kali ni lagi berat. 
amat berat.
dulu, rasa terok sungguh. 
skang lagi terok. 
tapi aku x nangis macam dulu. 
nangis jugak. 
tapi sikit2. 
sebab aku tahan. 
kalo x tahan, memang mata sembap macam dulu. 
menangis semalaman. 

ya, aku bodoh. 
bila sampai benda2 yang berkaitan dgn hati, memang aku bodoh. 
bangang, bengap, semua tu aku. 
aku mengaku. 
tapi, aku x mampu buat apa2 kecuali buat benda bodoh. 
kalo benda ni jadi dekat orang lain, konpem2 jugak aku kata dia BODOH!

aku sayang dia. 
sayang amat. 
sayang sangat. 
xtau macam mana nak hidop tanpa dia. 
rasa kehilangan, sepi, kosong. 
sungguh, aku x tipu. 
sebab aku pernah merasa. 
hari2 terasa perit. 
walaopun aku mampu senyum n bergelak ketawa depan orang lain, 
tapi bila sampai waktu aku sorang2, aku menangis.
sakit. amat sakit. 

semalam, aku menangis lagi. 
hari ini pn, aku menangis lagi waktu menyanyi lagu 'warisan'. 
memang xda kena mengena sikit pn, tapi x taulah.
tiba2 rasa sebak bila sampai kat part lirik ni. 
mata berkaca2. 
cepat2 aku tahan. 
takut nanti kawan2 semua nampak. 
hati sayu. 
makin lama makin sayu.

Andai ku terbuang tak diterima
Andai aku disingkirkan
Ke mana harusku bawakan
Ke mana harusku semaikan cinta ini.


Aku bukanlah seorang perwira
Gagah menghunus senjata
Namun hati rela berjuang 

Walau dengan cara sendiri
Demi cinta ini.

tersentap!
sebak sungguh. 
teringat dia. 
teringat hal yang dah jadi.
rasa bodoh lagi. 
kenapa aku yang kena rasa semua ni? 
kenapa dalam banyak2 lelaki yang ada, hati aku tetap ada dia?

sungguh, aku dilema. 
antara sayang dan kesalahan masa lampau. 
ya, semua orang ada kisah lampau masing2. 
semua orang mungkin ada kisah hitam masing2.
tapi, tu semua kisah lampau. 

persoalan sekarang, patut ke aku amek kisah pasal masa lampau, 
sedangkan aku nak hidup dgn dia untuk masa sekarang n masa depan.

beratnya dugaan hati yang Allah bagi. 
sungguh, amat berat. 

Ya Allah, 
Kalau dia ditakdirkan untukku, 
Kau kurniakanlah aku sesabaran.
Kalau dia bukan untukku,
Kau berilah aku ketabahan.
Kau yg semaikan semua rasa kasih dan sayang, 
hanya Kau lah jua yang mampu membuang segalanya kembali. 






No comments: