Saturday, May 19, 2012

*Ya Allah, aku jatuh cinta lagi.*

hah kan aku dah cakap aku tak yakin. kan aku dah kalah. kalah dalam permainan yang dicipta dan dimain oleh diri sendiri. memang loser tahap cipan kurasakan ketika ini. aigoo!

hati aku walau keras ibarat batu, tapi ia hanyalah untuk beberapa ketika sahaja lamanya. tak sampai seminggu, apatah lagi untuk sepurnama. ciskek! yang pastinya hati aku lembut ibarat agar-agar. tambah-tambah kalau melibatkan dia. tak boleh nak transform jadi batu langsung. aigoo!

tapi topik pada malam yang hening itu sangat syahdu. tersangat syahdu. sampai sekarang masih terasa kesyahduannya. oh sungguh syahdu. sungguh aku tak tau macam mana nak menghadapi kenyataan kalau benar itulah kenyataannnya. aigoo!

*Ya Allah, aku jatuh cinta lagi. moga cinta ini tidak sekali-kali memudarkan cinta aku terhadap-Mu, cinta kepada Rasul-Mu, dan cinta kepada kedua ibu bapaku.

*Ya Allah. kalau benar dia yang Kau tulis untukku, Kau tetapkanlah hati kami dan Kau permudahkanlah jalan kami. Kau peliharalah kami dari melakukan perkara-perkara yang Kau murkai.

*Ya Allah, tapi seandainya itu yang Kau tulis sebagai pengakhiran cerita kami, kau tabahkanlah aku untuk menempuhinya. mudah-mudahan ada hikmah yang tersembunyi di sebalik setiap perkara yang terjadi.


jatuh cinta lagi, tapi tetap pada orang yang sama. :)


No comments: